چون درست انتخاب كرديم، بايد توبه كنيم!؟

مهدی مغانلو 

آنچه بنده را بر آن داشت که این چند خط را بنویسم اینست: شبهه ای است که این روزها در بعضی از سایت ها و نوشته ها مطرح می گردد.

قبل از طرح شبهه توجه خوانندگان محترم را به بررسی گوشه ای از تاریخ کشور عزیزمان جلب می کنم.
دوران مشروطه را با نام چند نفر می شناسیم. بدین معنی که نام آنها با تاریخ مشروطه گره خورده است.
اولین آنان روحانی بزرگوار شهید شیخ فضل الله نوری است .در طول تاریخ پر از فراز ونشیب ایران بزرگ ، متدینین و مومنین خود را فدایی اسلام کرده اند .
مدرس، که مجلس میدان نبرد وی بود. برای اینکه قانونی بر خلاف دین اسلام تصویب نگردد. بخاطر این مهم نیز جان خود را فدا کردند و شربت شهادت نوشیدند.
مومنین که گوششان بر سخنان گهر بار روحانیت دلسوز بوده است.
روحانی که جدایی او از اسلام بمثابه نابودی اسلام بوده است. 
گاهی به فراخور زمان  نیاز به فرستادن نیروهای جوان به میدان مبارزه سیاست برای حفظ کیان و مرزهای اسلام بوده است از اینرو حمایتهایی از افراد یا احزاب زمانشان انجام داده اند.
اگر فعالیتی از جانب نیروهای ارزشی اعم از روحانیت دلسوز و مومنین آگاه صورت می پذیرفت یقینا دشمنان با آگاهی کامل اوضاع را رصد می کردند تا بتوانند اوضاع را بنفع خود پلیدشان تغییر دهند.
مشروطیت برای تغییر اوضاع و رهایی از ظلم و جور حاکم و نجات از دیکتاتوری شاهنشاهی شکل گرفت.
بعضی از مراجع تقلید آگاه که سکان دار کشتی دین و نجات هستند همراهی خود را اعلام کردند.
دشمن نیز از غفلت بزرگان دین و خواص بی بصیرت استفاده کرد و انقلاب را بنفع خود مصادره کرد، و مشروطه منحرف شد و بوی تعفن وازدگی و ترس و جهل از آن بلند شد. 
نمونه بارز مصادره انقلاب را در کشورهای اطراف خود که بعد از بیداری و انقلاب دچار نخوت شدند بوضوح مشاهده می کنیم.
انگلیس که معروف به روباه پیر است علم دار انحراف در مشروطیت شد. و زیر دیگ پلوی انگلیسی در سفارت روشن شد و از مشروطه چیان پذیرایی کرد.
شهید بزرگوار شیخ فضل الله نوری با بصیرت و روشنگری که داشت انحراف انقلاب مشروطه را متوجه شدند و از آن تبری جستند و علماء را از افتادن در دام مشروطه منحرفه بر حذر داشتند.
حال چقدر با ایشان همراه شدند این وجیزه اجازه نمی دهد که راجع به تمام زوایای آن بحث گردد اما آنچه مسلم است ، ایشان از انقلاب مشروطه منحرفه جدا شدند و مشروطه مشروعه را طرح کردند.
به ایشان تهمت زدند که اگر دانسته حمایت کردی پس چرا کنار کشیدی و اگر از ابتدا نادانسته عمل کردی عمل بغیر علم بوده و خودت منحرفی.
اما غافل از اینکه خودشان مسیر را کج کردند و سواری به عمال انگلستان دادند
پس نمی توان حمایت اولیه شهید عزیز از انقلاب مشروطه را نقص ایشان تلقی کرد چرا که حرکت اولیه انقلاب کاملا صحیح بوده است. و سست عنصران با وادادگی و مادی گرایی و به سخن امروزی تکنوکرات ها مرجع انقلابی خود را تنها گذاشتند و بر سر منافع انقلاب با دشمنان قسم خورده دین بر سر یک سفره نشستند .
باتمام نقص علمی که نویسنده دارد به این مطلب رسیده است که دشمان قسم خورده دین اگر دستشان به ما برسد سر از تنمان جدا خواهند کرد و قلب را از سینه مان خارج خواهند کرد و به دندان می گیرند( توجه شما را به کلیپ منتشر شده در سوریه جلب می کنم).
به ناموس ما نیز رحم نخواهند کرد و باید ندای وا اسفا سر دهیم  که دیگر کار از کار خواهد گذشت و پشیمانی سودی ندراد.
کسانی که هم اکنون سخن از مذاکره با جبهه کفر سر می دهند بدانند که تمام جبهه کفر در صهیونیست ها خلاصه شده است. و تمام جبهه ایمان در ایران اسلامی .
طبق آیه صریح قرآن آنان از ما راضی نخواهند شد مگر آنکه دست از تمام دینمان بر داریم که در آن صورت مرگ بهتر از زندگی کثیف و خفت بار خواهد بود.
و از حضرت حسین علیه السلام آموخته ایم  که هیهات من الذلة.
و العاقبة للمتقین

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : مهدی مغانلو, درست انتخاب كرديم, بايد توبه كنيم, ,